teisipäev, 18. august 2015

Isle au Haut, Cousin Camp 2015

Seiklused algasid meil 7.augusti varahommikul. Lennuk väljus Salt Lake City lennujaamast kell 7.45 ning 3h ja 45min pärast olimegi juba Baltimore (Maryland) lennujaamas. Lennujaamas sõime kõhud täis ning jalutasime järgmise lennuki peale, mis suundus Manchesteri (New Hampshire). Lennujaamas oli meil autoga vastas Lincolni isa ning sealt hakkasime sõitma juba Maine poole. Sõit kestis üle 5 tunni ning lõpp peatuseks oli meie ööbimiskoht Verona Islandi'l (Maine).

Järgmise päeva hommikul oli äratus 7-8 paiku. Võtsime Dunkin' Donuts'ist hommikukohvid, smuutid ja sõõrikud ning hakkasime sõitma. Jäänud oli veel ainult 1h autosõitu. Korraliku hommikusöögi sõime Deer Isle (Maine) sadama lähistel, kust pärast seda suundusime juba sadamasse. Sadam oli täis Lincolni sugulasi. Minu hostisa sugulastel on traditsioon iga 2-3 aasta tagant teha Cousin Camp (ehk sugulaste kokkutulek) Isle au Haut'il, mis on saareke Atlandi ookeanis, Maine osariigis. Sadamasse tuli uncle John, kes oma paadiga meid üle ookeani saarele viis. Sinna sõites oli meil suurpärane võimalus näha ookeanis ujuvaid delfiine. Saarel rentisime majad ning jaotasime pered 3 maja vahel ära.
Saarel sõitakse ringi kastiautodega ning kuna kabiinis on kohti ainult juhile ja ühele reisijale peavad ülejäänud kaassõitjad istuma auto kastis või mõne auto puhul ka pagasnikus. Õhtul käisime (mitte küll mina, aga teised) ujumas saarel asuvad Long Pond'is ning õhtusöögiks tehti meile Lobstereid, mis on selle saare üks sümbolitest.

• Saarel ärgatakse alati vara umbes 5-6 paiku, et päev raisku ei läheks.
  • Ookeanis ujumas ei käida, sest põhi on täis krabisi, lobstereid ja krevette ning vesi on suhteliselt külm. Kuid saarel asuvas pondis käivad ujumas kõik, kes saart külastavad või kes on kohalik. Vesi on VÄGA soe ning põhi on alati nähtav.
  • Saarel puudub levi, kuid interneti ühendus on peaaegu igas majas..
  • Sillalt või kaldalt ookeani põhja vaadates pole võimalik mööda vaadata krabidest või lobsteritest, neid on tõeliselt palju.
  • Meil vedas ning 11.augustil toimus saarel viies igaaastane triatlon - ISLE AU HAUT TRI 2015 ning ka meie panime kokku tiimi (Tiim 101) ja võtsime sellest osa. Minu hostõde ujus (500meetrit) - hostisa sõitis jalgrattaga (u. 11miili) - mina jooksin (u. 3miili)
  • Saarel on matkaradatega mäed ning kaks hommikut saime veeta matkates nendel mägedel.
  • Meie majast paarisaja meetri kaugusel oli ka kohalik kool, kus õpivad 1-9. klassi õpilased ning neid on kokku kõigest 32. Koolis on ainult üks õpetaja.
  • 12. augusti õhtul toimus kohalikus raamatukogus Pie Auction. Kohalike valmistatud tordid/koogid/pirukad müüdi oksionil maha väga krõbedate hindadega. Näiteks üks *vegan-mustika-virsiku kook* müüdi maha 200dollariga. Kuid oksionil kogutud summa läheb heategevuseks kohalikule koolile.
  • 13.augustil oli meil võimalus külastada Vinalhaven'i saart. Sinna sõites oli meil jälle võimalus näha ujuvaid delfiine ning seekord ka hülgeid.

15 august - Viimased hommikutunnid veel Isle au Haut'il. Paat väljus saarelt kell 8 ning Deer Isle sadamasse jõudime veerand kümne paiku. Sellega oli Cousin Camp 2015 lõppenud. Sealt edasi sõitsime juba hostema renditud autoga Bostoni poole. Vahepeatuse tegime Portsmouth'is (New Hampshire), kus me sõime lõunat ning jalutasime paartundi mööda kauneid linnatänavaid. Edasi oli vaid tunnikene autosõitu ning olimegi juba Boston'is (Massachusetts). Viisime oma kodinad apartment'i ning siis tuli aeg meil tagasi viia Linda renditud auto. Õhtul käisime uudistamas Harvadi Ülikooli ümbrust ning ka õhtusöök sai seal söödud.

16 august - Päeva alustasime Bostoni teadusmuuseumis "Museum of Science", mis oli sarnane Eesti Ahhaa'le, kuid väga palju kordi suurem. Saime näha ka kuidas on tehtud PIXAR'i filmid, kuidas paljud tegelaskujud on sündinud ja kui palju vaeva ja erinevaid etappe see nõuab. Väga põnev oli!
Edasi läksime sõitma DuckBoat'idega, mis on nii buss, kui ka paat. Nägime Bostonit erinevatest külgedest ning tutvusime Bostoni ajalooga.
Päeva lõpetasime bowlingut mängides ja õhtust süües.

17 august - Hommikul pakkisime oma asjad kokku, tellisime takso ja sõitsime Bostoni Aquariumisse. Jätsime oma kohvrid pakihoidu ning läksime nautima veeelukaid. Paartundi hiljem otsustasime veeta veel viimased tunnid Bostonit nautides - käsime toidutänaval ja külastasime kohalikku kirikut. Edasi lennujaama poole sõitsime me Water Taxi'ga ning sealt lennujaamabussiga oma terminali. Sellega lõppes meie idaranniku reis. Lennukis õpetasin veel hostemale Eesti keelt ning rääkisime omavahel niisama juttu. Koju jõudsime õhtul kella 10 paiku.

See oli väga vahva reis. Tutvusin oma hostisa sugulastega ning veetsime koos lahedat aega. Sain näha ja teha asju, mille suhtes pole varem võimalust olnud.

! Homme üritan teha eraldi postituse reisil tehtud piltidest !